Red Ocean, strategia Red Ocean, czerwony ocean

Skąd taka nazwa? Dość często jesteśmy pytani o to, dlaczego właśnie taką wybraliśmy dla naszej firmy?

"Red ocean" nie wydaje się mieć wiele wspólnego z obszarem naszej działalności.

Otóż nic bardziej mylnego.

Red ocean. Czerwony ocean. Termin pochodzi z teorii zarządzania strategicznego, a w szczególności z obszaru tworzenia strategii konkurencyjności przedsiębiorstw, która polega na określaniu kluczowych źródeł przewagi konkurencyjnej firmy na podstawie pogłębionej analizy przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia zewnętrznego.

W jednej z ciekawych teorii strategii konkurencji zdefiniowano pojęcia strategii błękitnego oraz czerwonego oceanu. Strategia błękitnego oceanu zaleca, by sposób pokonania konkurencji polegał na zaprzestaniu prób jej pokonania. Innymi słowy strategia czerwonych oceanów polega na penetrowaniu znanej przestrzeni rynkowej, podczas gdy strategia błękitnych oceanów opiera się na penetracji nieznanej przestrzeni rynkowej. W poniższej tabeli porównano charakterystyki obu strategii.

Strategia czerwonego oceanu Strategia błękitnego oceanu
Konkurowanie na istniejącym rynku Tworzenie nowego rynku dla przedsiębiorstwa
Koncentracja na pokonaniu konkurencji Konkurencja nie jest istotna
Wykorzystywany jest istniejący popyt na rynku Tworzony jest nowy popyt
Strategia przedsiębiorstwa koncentruje się na znajdowaniu kompromisu między wartością, a kosztem Strategia przedsiębiorstwa nie koncentruje się na znajdowaniu kompromisu między wartością, a kosztem
Uporządkowanie całego systemu działań firmy zgodnie z jej strategicznym wyborem między wyjątkowością, a niskimi kosztami Uporządkowanie całego systemu działań firmy zgodnie z jej dążeniem do wyjątkowości i niskich kosztów

Działamy na rynku IT i koncentrujemy się na poprawie efektywności organizacji IT. Optymalizujemy działanie procesów IT, infrastruktury i organizacji IT. Zatem wydawało Nam się naturalne, aby przyjąć nazwę Red ocean.

Filozofią Red Ocean jest realizowanie na rzecz Klienta usług przekraczających jego oczekiwania. W każdym z trzech naszych głównych obszarów działania, kierujemy się właściwym odczytywaniem potrzeb Klienta i dostarczaniem odpowiednich produktów. Przed każdą realizacją, szczegółowo określamy i dyskutujemy zakres realizowanych prac. Nasze wieloletnie doświadczenie w obszarze IT pozwala nam na skuteczne komunikowanie się z Klientami oraz oferowanie rozwiązań spełniających ponad miarę potrzeby Klienta.

Czerwony ocean… Damy Ci więcej niż się spodziewasz… Exceeding your expectations…. Red Ocean.